En sån där dag

Då inget går som jag tänkt mig.

Surdegsfrallorna blir som diskusar. Platta. Kompakta. Tunga.

Fläderblomschampagnen som bubblar fint när jag tappar den på flaskor tappar all kolsyra i kylen och är besk och avslagen då den ska avnjutas.

Kladdkakan gräddas i 125 grader i stället för 175 och jag undrar varför den är så dallrig när jag tar ut den.

Citrontimjanens blad har skrumpnat i solen eftersom jag glömt vattna den.

Lika bra att gå och lägga sig.

One thought on “En sån där dag”

Kommentera

